ads1

Rabu, 13 September 2017

Kejam! Kera Ini Ditetak Hingga Putus Tangan Dan Cedera Parah Di Peha Oleh Manusia Yang Tidak Bertanggungjawab..!!!


Terbaru, sebuah insiden yang melibatkan kematian haiwan akibat penderaan dilaporkan telah terjadi di Pulau Pinang

Kejadian yang tragis ini telah dikongsikan oleh seorang aktivis pencinta haiwan di laman Facebook beliau:

No automatic alt text available.

Allah Maha Besar. Jika ada usaha akan adanya kejayaan yang Dia selitkan pada yang berusaha.

30 Ogos hari itu, saya telah bantu selamatkan seekor kera yang telah ditetak sehingga putus tangna kira dan cedera parah di kelangkang,

Image may contain: one or more people, ring and closeup

Image may contain: one or more people and outdoor

Tidak banyak yang sudah membantu sebab takut saya dedahkan info mereka. Tetapi alhamdulillah setelah hampir dua hari, saya dan rakan saya telah berjaya menggali segala info yang ada termasuk ke Monkey Beach sendiri. Ini segela apa yang saya dapat. Saya tida akan biarkan orang yang menganiya binatang ini terlepas

No automatic alt text available.

Image may contain: drink

Gambar di bawah ini merupakan pasangan yang berasal daripada Jelutong yang baru bekerja beberapa bulan di Lazyboy Monkey Beach. Nama dia Adi, dia yang menetak kera yang ada di situ. Info yang benar dan bersaksi. Anak dia ada dipegang oleh kera yang lain yang berada di Monkey Beach, tetapi kera yang disayangi orang-orang di sana yang jadi mangsa dia. Tiada kecederaan kepada anak dia langsung, tetapi berbaloikan dia sampai menentak kera yang tidak bersalah itu?


Dia bukan saja menetak kera, tetapi dia juga ada mengejar beberapa orang dan pelancong kerana dia berada di bawah pengaruh dadah masa itu. Di sini saya sediakan bukti bergambar yang saya dapat semasa di sana.

No automatic alt text available.

Bayangkan di batang kayu yang menempatkan kera tersebut masih ada lagi jari yang terputus. Allahu, menitik air mata saya. Tergamak sungguh hang wahai manusia durjana!

No automatic alt text available.

Malam yang sana ditanya kepada si pelaku tetapi dia cakap kera saja pun nak diperbesarkan cerita dengan mukanya yang tanpa sebarang perasaan bersalah. Di manakah hati dan perikemanusiaan hang? Majikan dia di Monkey Beach yang bernama Lau juga minta supaya kes ini tidak diperbesarkan. Bini dia juga seorang penagih dan acah parang pada malam yang sama.

No automatic alt text available.

Heyyy…kalau dia boleh sanggup buat kera dan tetak orang, tidak mustahil lepas ini dia boleh besar kepala sebab tiada apa tindakan yang diambil waima ianya hanya seekor kera. Sekiranya bos tempat dia kerja pun mahu bersubahat, mari sama-sama kita boikot tempat mereka. Tidak patut kita support orang yang menganiya haiwan.

Sudah banyak saksi dan ada yang sempat merakam video pada pasa itu. Saya minta, saya merayu sangat-sangat jika boleh bantu saya serahkan video masa kejadian untuk kuatkan lagi dakwaan ke atas manusia yang tidak guna ini. Ada ganjaran jika siapa dapat bagi saya video di tempat kejadian tanpa perlu saya dedahkan identiti anda. Segala maklumat boleh Whatsapp saya di 0185768357

Saya akan berikan kerjasama dengan pihak Perhilitan dan DVS utk kes ini. Saya tidak akan berhenti sebab haiwan tidak layak diperlakukan sedemikian. Jadi kawan-kawan, mohon bantu saya dgn gunakan kuasa media sosial untuk tularkan benda ini supaya kita sama-sama heretkan mereka ini ke muka pengadilan.

Jika tidak mampu untuk turun padang, cukuplah sekadar share sebanyak mana yang boleh. Bantu saya masukkan manusia yang kejam ini ke neraka yang patut mereka tinggal.

Sumber : Coco Chan
Kredit:PenMerah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan