ads1

Isnin, 12 Mac 2018

Gadis Ini Maut Dalam Kemalangan Ngeri, Lebih Mengejutkan Bila Pihak Polis Menemui ‘Sesuatu’

Pada 22 Februari, pelajar sekolah menengah 17 tahun Camryn Callaway terbunuh dalam kemalangan kereta ganas. Kejadian itu adalah satu tragedi yang memberi impak kepada masyarakat dan keluarganya yang sangat sedih kehilangan anak tercinta.
Camryn keluar memandu di lebuh raya sekitar jam 10 malam, dia memandu terus dan merempuh sebuah treler traktor di hadapannya.

Perlanggaran itu menyebabkan kereta Camryn remuk teruk. Camryn meninggal dunia di tempat kejadian.
YouTube
Selepas siasatan oleh pihak polis, mereka menemui penyebab kemalangan ngeri tersebut, Cameryn terganggu dengan cuba menghantar mesej pada telefonnya semasa sedang memandu, ini yang menyebabkan dia memandu terus dan merempuh kenderaan di hadapan.

YouTube
Ibu Camryn, Michelle Lunsford, telah mengatakan bahawa anak perempuannya tidak pernah menggunakan telefon semasa dia berada bersama di dalam kereta.

Walau bagaimanapun, dia memilih untuk tidak membantah penemuan siasatan tersebut. Dia kini mahu orang lain sedar betapa bahayanya menggunakan telefon semasa sedang memandu. Ibu Camryn meluahkan perasaan sedih kehilangan anaknya yang disayangi.

YouTube

AT&T, salah sebuah syarikat telekom terbesar di Amerika, telah membantu secara meluas dengan kempen untuk meningkatkan kesedaran tentang bahaya menggunakan telefon bimbit semasa memandu.

Ini datang selepas tinjauan membuat jelas bahawa 43% penduduk mengakui mereka telah menghantar mesej semasa memandu.
YouTube
Menurut AT&T, menggunakan telefon bimbit ketika memandu menjadikannya 23 kali lebih cenderung anda akan mengalami kemalangan.

Kepada yang suka menggunakan telefon bimbit ketika memandu, sila tinggalkan tabiat buruk yang boleh mengancam nyawa sendiri dan orang lain.

Jangan memandu sambil menggunakan telefon bimbit, berikan fokus sepenuhnya ketika memandu dan jika dalam keadaan terpaksa, sila berhentikan kenderaan di tempat yang selamat dan sesuai.

Tonton laporan berita mengenai kemalangan Camryn yang ngeri, di bawah:

Sumber : Newsner via Era Baru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan