ads1

Selasa, 13 Mac 2018

SETELAH DUA TAHUN BERKAHWIN, ISTERI HAIRAN SI SUAMI TAK PERNAH MENYENTUHNYA. SAAT MEMBUKA ALMARI ALANGKAH TERKEJUTNYA DIA MELIHAT APA YANG DITEMUI.

Setelah Dua Tahun Berkahwin, Isteri Hairan Si Suami Tak Pernah Menyentuhnya. Saat Membuka Almari Alangkah Terkejutnya Dia Melihat Apa Yang Ditemui.
 Setiap perkahwinan yang wujud antara pasangan biasanya berdasarkan cinta. Walau bagaimanapun, tidak sedikit juga yang memutuskan untuk berkahwin kerana sesuatu. Sama ada perkahwinan yang disusun, atau kerana wanita hamil terlebih dahulu.
Seperti yang dialami oleh pasangan berikut. Pada mulanya, mereka memutuskan untuk berkahwin kerana pengantin perempuan itu sudah hamil terlebih dahulu. Tetapi sudah tentu keputusan mereka berkahwin kerana ia berdasarkan pada benih cinta.
Selepas perkahwinan, tidak ada yang aneh untuk pasangan ini. Isterinya, Yu Ning, bahkan menyangka bahawa suaminya sangat menyukainya. Ia dilihat apabila suaminya melayan isterinya.
Dia sepertinya tidak mahu apa-apa berlaku kepada bayi yang dikandungnya. Jadi dia tidak pernah membuat isterinya mengalami perkara yang tidak diingini. Tetapi si isteri mula merasakan sesuatu yang pelik, kerana suaminya tidak pernah menyentuh walau sedikit.
Malah selepas bayi itu dilahirkan, dan hingga umur perkahwinannya adalah 2 tahun. Kehidupan kedua selepas perkahwinan ternyata agak suram. Setiap malam, suaminya baru akan naik ke katil ketika dia sedang tidur.
Yu Ning pada mulanya berpendapat bahawa ia telah dilakukan kerana suaminya ingin menjaga bayi itu lebih awal. Tetapi semakin lama dia semakin menyedari keanehannya. “Sejak perkahwinan, dia tidak pernah bergaul dengan saya,” katanya.
Setelah Dua Tahun Berkahwin, Isteri Hairan Si Suami Tak Pernah Menyentuhnya. Saat Membuka Almari Alangkah Terkejutnya Dia Melihat Apa Yang Ditemui.
Pada suatu hari, secara tidak sengaja, Yu Ning menjumpai USB suaminya. Kandungan USB sangat mengejutkannya. USB juga merupakan yang membuatnya faham mengapa suaminya boleh melakukannya kepadanya.
Yu Ning mendapati USB itu berada dalam almari yang sentiasa dikunci oleh suaminya. Dia kemudian cuba membukanya di komputer. Setengah tidak percaya, dia mendapati video homoseksual di dalamnya. Selain itu, terdapat banyak gambar lelaki yang telanjang.
Akhirnya dia faham mengapa suaminya terlalu dingin kepadanya. “Telefon bimbitnya dan USB itu tidak pernah disentuh oleh saya, walaupun mendekati ia tidak akan berlaku lagi,” katanya. Yu Ning akhirnya merasa sangat bimbang tentang isi rumah dan anaknya. Kemudian akhirnya merasakan dirinya sebagai mangsa, dia merasakan perkahwinan ini menyakitinya.
Dia sendiri berharap orang sekarang lebih prihatin terhadap perkara seperti ini sehingga tidak ada lagi wanita yang menyakiti dirinya sendiri.
Menurut kajian, kenapa seseorang menjadi gay?
– Kurangnya kasih sayang seorang ibu atau ayah. Sejak kecil, dia tidak mendapat kasih sayang daripada seorang lelaki atau perempuan, yang mana apabila besar cenderung berubah menjadi seorang gay atau lesbian.
– Pengaruh bersekitaran, samada melalui rakan-rakan, ahli keluarga, dan sebagainya.
– Mengalami masalah dengan kaum berlainan. Sebagai contoh, mungkin menghadapi kesukaran memikat perempuan, atau perempuan pernah menipunya, atau pernah menyaksikan banyak kes cerai termasuk yang melibatkan keluarga terdekat sehingga menanam di dalam fikiran yang perempuan itu teruk, atau pernah berdepan dengan apa-apa masalah penderaan seksual atau disaat mereka memerlukan seseorang, tiada perempuan yang pernah hadir, kebiasaannya lelaki dan sebagainya.
– Kurang didikan agama. Kurang didikan atau kurang penghayatan. Ada yang mungkin telah dididik tetapi masih tergolong dalam golongan begini. Jadi boleh kata kurang penghayatan.
– Persekitaran seperti bersekolah di sekolah untuk lelaki sahaja, masuk penjara dalam satu tempoh yang lama dimana hanya ada satu kaum sahaja di dalamnya dan sebagainya.
– Pengaruh media. Ramai artis gay yang menjadi idola. Kurangnya rancangan khas untuk lelaki dan sebagainya.
Adakah gay boleh diubah kembali menjadi normal, heteroseksual?
Disebabkan gay adalah pilihan dan tiada genetik gay, jadi seseorang itu boleh diubah, tetapi bergantung kepada dirinya sendiri. Antara pilihan, menghadiri sesi terapi, kelas agama dan sebagainya. Sokongan orang disekeliling juga amat penting supaya tidak kembali ke kancah itu.
Kajian menunjukkan satu dari sepuluh manusia di dunia ini merupakan gay atau lesbian.
Ini bermakna jika kita berada dalam satu perhimpunan, maka akan terdapat beberapa orang gay didalamnya. Walau bagaimanapun adalah sukar untuk kita mengatakan seseorang itu gay atau tidak melainkan dia sengaja mahu kita mengenalinya (misalnya melalui cara dia berpakaian atau assesories yang digunakan). Lelaki gay mampu bergaul dengan orang lain seperti biasa. Ini menyukarkan lagi kita mengenal pasti mereka dengan tepat.
Gay remaja (anak ikan) mungkin sukar memahami mengapa mereka mempunyai naluri yang berbeza. Rakan lelaki lain yang mereka kenali menunjukkan minat terhadap perempuan, lalu menyebabkan remaja gay ini tidak pasti samada diri mereka sesuai bercampur dengan kelumpuk lelaki lurus bendul ini apa tah lagi untuk berbincang atau mendedahkan perasaan sebenar mereka.
sumber:harianmetromy.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan