ads1

Ahad, 29 April 2018

Setelah 6 Bulan Suami “Mengikat Saluran Spermanya” Saya Hamil Lagi,Apabila Anak Itu Lahir Suami Saya Terus Melutut Sambil Menangis!

Banyak pasangan suami isteri yang selepas melahirkan anak, merasa cukup dan tidak merancang untuk mempunyai anak lagi, dengan cara mengikat rahim wanita atau mengikat saluran vasdeferens pada testis lelaki. Demi mengelakkan Xiao Li mengalami kesakitan, akhirnya suaminya diam-diam pergi ke rumah sakit mengikat saluran penghasil spermanya. Perkara yang dilakukannya ini membuat Xiao Li begitu terharu.
Tapi kadang-kadang, ada saja kejadian yang di luar rancangan kita, melewati 6 bulan setelah dilakukan mengikat, Xiao Li merasa bahawa mungkin ia telah hamil, suaminya langsung marah besar. Ia tidak habis fikir, bukankah dirinya telah melakukan ligation, bagaimana ceritanya isterinya masih boleh hamil?
Ia langsung berfikir bahawa pasti isterinya mempunyai lelaki lain di luar sana. Suaminya yang tidak boleh mengendalikan amarahnya itu, sering memukul Xiao Li untuk melampiaskan kekesalannya. Xiao Li begitu bingung, dia sendiri tidak mempunyai simpanan di luar sana, akhirnya ia memutuskan untuk membincangkan hal ini lagi setelah ia melahirkan anak di kandungannya.
Selama masa kehamilannya, ia tidak peduli dengan kecurigaan suaminya itu. Tak lama kemudian, ia pun melahirkan seorang anak laki-laki. Namun, suaminya pun semakin marah, ia berkata, “Bagaimana jadinya jika anak ini bukanlah anak saya?” Akhirnya ia membawa kanak-kanak itu untuk melakukan ujian DNA. Saat hasilnya keluar, ia begitu terkejut setengah mati. Hasil ujian menunjukkan bahawa anak laki-laki itu adalah darah dagingnya sendiri.
Apabila ia mengingat kembali apa yang telah diperbuatnya pada istrinya saat ia tengah hamil, memarahinya, memukulnya, mencurigainya tanpa bukti yang jelas, ia begitu menyesal. Apabila pulang ke rumah, ia langsung berlutut di hadapan isterinya dan meminta maaf.
Kemudian selang beberapa hari, suaminya pergi ke hospital dan bertanya kepada doktor. Akhirnya penjelasan doktor pun membuka fikirannya. Ternyata ligation yang dilakukannya tidaklah dapat menjamin 100%, tetap masih ada sedikit kemungkinan boleh terjadi proses pembuahan di rahim. Akhirnya, suaminya baru boleh menerima kebahagiaannya ini, mempunyai 1 anak perempuan dan 1 anak laki-laki, benar-benar merupakan kebahagiaan tak tergantikan baginya.
Penerangan Tambahan : Definisi vasektomi

operasi vasektomiOperasi vasektomi – kidspot
Vasektomi adalah salah satu jenis alat perancang keluarga yang dilakukan oleh banyak negara di dunia untuk menekan angka pertambahan penduduk. Dalam kenyataannya, vasektomi memang kurang popular berbanding kaedah kontraseptif lain seperti suntik KB, minum pil KB, memakai kondom, maupun perancang keluarga semula jadi dengan cara mengira kalendar.
Secara sederhana dapat dijelaskan bahawa vasektomi adalah operasi kecil mengikat saluran sperma lelaki sehingga benih lelaki tidak mengalir ke dalam air mani lelaki. Dengan vasektomi, seorang lelaki tidak boleh lagi menghamili wanita kerana saat ejakulasi air mani lelaki tidak mengandungi sel sperma.
Risiko Operasi vasektomi Untuk Kesihatan Lelaki

Kesan selepas pembedahan vasektomiKesan selepas pembedahan vasektomi – everydayhealth.com
Lelaki yang telah melakukan vasektomi pada umumnya mengeluh terjadi rasa sakit pada kawasan kulit yang baru saja dijahit dalam kurun waktu beberapa hari selepas oprasi kecil ini. Namun anda jangan bimbang kerana rasa sakit ini akan beransur-ansur hilang dalam masa beberapa hari.
Ada tips khusus yang boleh anda cuba untuk mengurangkan rasa sakit pasca vasektomi. Yaitu dengan cara menuam kawasan sekitar beg buah zakar dengan ais batu selepas 24 jam masa operasi. Cara ini terbilang klasik namun boleh meredakan kesan sakit yang ditimbulkan vasektomi. Bila sakit pasca vasektomi masih berlanjutan sehingga beberapa minggu, anda sebaiknya hubungi doktor untuk memeriksa apakah ada masalah serius pada saluran sel sperma anda.
Selama ini tidak ada kesan buruk vasektomi yang memberi kesan kepada kehidupan seks seorang lelaki. Lelaki tetap boleh perkasa seperti sedia saat beraksi di atas katil. Jadi jangan takut zakar anda akan loya selepas vasektomi. Ingat, yang diputus salurannya hanyalah sel sperma penyebab wanita hamil, bukan cecair seminal dan getah prostat.
Dalam perenggan di atas sudah dijelaskan bahawa air mani hanya berkurang 5 peratus dari keadaan biasanya. Pengurangan sedikit air mani tidak akan memberi kesan kepada kepuasan seks secara menyeluruh.
Berita gembiranya adalah vasektomi boleh menambah kejantanan seorang lelaki. Nah, kalau yang ini pasti semua lelaki mahu tahu. Bagaimana penjelasannya? Terputusnya saluran sel sperma lelaki bermakna tidak semua air mani dikeluarkan.
Ini bermakna dalam tubuh lelaki masih mengandungi lebih banyak hormon adrenalin yang memberi kesan kepada sifat jantan. Dengan kadar adrenalin yang lebih banyak daripada biasanya, maka dapat dipastikan seorang lelaki akan mempunyai kuasa dorongan seks yang lebih kuat dari keadaan normal.Selamat menikmati deh!
sumber:dakwahsantai.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan