ads1

Ahad, 27 Ogos 2017

【Video】7 tahun selepas menyelamatkan anak singa, mereka bertemu kembali dan reaksi singa tersebut sangat mengejutkan

Kami tidak ragu-ragu melihat beberapa rakaman haiwan liar yang menakjubkan selama bertahun-tahun, tetapi tidak banyak yang dapat menyaingi rakaman video menggunakan GoPro ini di mana terdapat dua ekor singa betina yang sedang hangat di internet.
Kevin Richardson menyelamatkan dua anak singa betina yang diberi nama Meg dan Amy beberapa tahun yang lalu. Beliau mengatakan bahawa mereka tentu akan mati jika beliau tidak campur tangan dan sejak itu mereka telah menjalinkan ikatan yang sangat kuat.
“Meg dan Amy adalah jiwa saya, mereka seperti manusia – anda boleh bertemu ramai orang dalam hidup anda, tetapi hanya sedikit yang dapat menjalinkan hubungan dengan sepenuh hati,” kata Kevin.
Rakaman yang menakjubkan ini menunjukkan Amy dan Meg dibawa kembali ke alam liar dan berkelakuan secara semula jadi untuk memburu haiwan, walaupun tidak pernah belajar memburu ini semasa mereka kecil.
Saat yang menakjubkan pada minit 3:18 saat apabila salah seekor singa betina melompat ke dalam air dan terus ke lengan Kevin, ia benar-benar sesuatu yang sangat istimewa.
Video ini dipaparkan untuk menghormati Cecil, singa yang dibunuh oleh pemburu pada tahun 2015 dan jika bukan kerana Kevin, Amy dan Meg mungkin mengalami nasib yang sama.
Tonton video di bawah:
Sumber:Era Baru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan