ads1

Khamis, 7 September 2017

【Video】Lulu ‘anak patung hidup’ berlegar di sekitar Tokyo merupakan trend terbaru

Anak patung dengan rambut palsu dan pakaian yang lengkap, topeng serta stokin berada di sekitar Tokyo, Jepun. Digelar sebagai Lulu sebagai “anak patung hidup,” ia telah menarik perhatian orang ramai ketika ia melintasi jalan atau melakukan perkara yang dilakukan oleh orang biasa.
Apa yang lebih menarik ialah identiti orang yang menjadi patung tersebut tetap menjadi rahsia. Siapa tahu, “anak patung hidup” boleh menjadi penari kegemaran anda, seorang pereka fesyen, atau model terkenal yang ingin memiliki kehidupan fiksyen untuk sementara waktu di dunia nyata.
Lulu Hashimoto, “patung hidup” yang terkenal adalah trend terbaru dalam pemodelan fesyen di Tokyo.
Ia dicipta oleh seorang pereka fesyen berusia 23 tahun, Hitomi Komaki
Keunikan Komaki mencipta anak patung hidup menyebabkan lahirnya Lulu Hashimoto.
“Saya sangat suka anak patung dan, bagi saya, lambang kecomelan adalah anak patung, “kata Komaki.
Pada masa kini, berpakaian sebagai maskot, atau apa yang dipanggil Jepun “kigurumi,” telah menjadi trend. Ia juga dianggap bentuk seni yang popular di Jepun.
Komaki kemudian mengambil trend ke tahap yang baru dengan mencipta pakaian yang kelihatan seperti anak patung dan mampu bergerak seperti manusia.
Walau bagaimanapun, katanya, pakaian Lulu hanya sesuai dipakai oleh penari, pereka fesyen dan model.
“Ramai orang memanggil projek saya fetish, tetapi bagi saya, ia bukan fetish tetapi fesyen,” Komaki menjelaskan lebih lanjut.
Dia berkata memakai pakaian Lulu seperti “memakai pakaian yang comel atau memakai bulu mata palsu untuk kelihatan lebih comel.”
Stokin Lulu, yang mempunyai elemen seperti anak patung, dicipta oleh rakan pereka Komaki, Koh Ueno. Dia berkata bahawa dia menggunakan airbrush untuk membuat sendi seperti anak patung.
Ueno berkata dia berharap bahawa suatu hari nanti, wanita akan memakai stokin ini.
“Saya mahu melihat wanita memakai stokin dan mengubahnya. Saya mahu mereka menjadi luar biasa, menjadi boneka, atau seperti anak patung, ” katanya.
Komaki telah mencipta akaun sosial Lulu di Instagram dan Twitter, yang mendapat ribuan pengikut, untuk menunjukkan kepada orang ramai akan ciptaannya.
Video di bawah menunjukkan bagaimana Lulu berlegar di sekitar Tokyo:
Kredit:Era Baru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan