ads1

Isnin, 19 Mac 2018

Lelaki Tak Hensem Tak Ada Duit Ajak Aku Kahwin Ada Motor Buruk Je Itu Pun Motor Pinjam TAPI Tak Sangka Lepas Tu Dia…

” Kenal seorang laki ni melalui kawan, memang tak hensem langsung, duitpuntak de, cuma ada motor buruk je. Bila diaajak dating, datang jemput aku guna motorburuktu je dengan helmet pinjam dari kawan dia yang stok nak ke kebun. Dah lah motor selalu mati tengah jalan, tapi apa yang jadi lepas kitoran kahwin membuatkan aku bersyukur sangat-sangat.”
Assalamualaikum admin…
Lepas baca kisah pempuan yg mengadu tunangnya miskin tu , sy rase mcm nak syer kisah sy… sy nie lahir dlm famili yg agak susah jugak… so mase kecik sy slalu berangan nak Cari org kaya jd suami… xkisah la laki sy tu tua ke laki org ke… hahaha
Lepas tu bile dh besar sy trus keje sbg beautician… selain dr minat sy blh cantikkan diri sy n berkawan ngn org2 yg kaya… mase tu sy buat partime model… n hajat sy smpai.. mmg sy kwn2 ngn laki2 yg berduit… senang je nak pow duit dorang.. family pn blh tumpang senang.. tp jgn slh sangka… sy xpernah bg dorang sentuh sy tau…. kbyakkan kwn sy tu laki org…
Hari sy berlalu dgn baik.. sehingga la 1 ari slh sorang dr dorang ajak sy kawin… sy tolak… sy bg mcm2 alasan… lepas tu sy pn mula slow ngn die.. n sy balik kmpg… sy dh xnak berhubung dh ngn die… korang tau??? Sy dpt ugutan BUNUH!!.. berbulan sy berkurung dlm rumah… takut punye pasal… so sy stop sume cita2 nak jd kaya segera…
So sy kenal la sorang laki nie… kenal melalui kwn jugak… die nie mmg xhensem lansung.. dh la tu duit pn xde.. die cume ade moto buruk je… moto tu pn moto pnjm.. kalau naik berdua pn blh mati tengah2 jln hahahhaha… die nie xde ayat manis… mula2 die ngejas sy.. die kol pakai public phone… die ckp mcm nie ‘eh awak sudi x jd makwe sy?? Sy tnye skali je.. awk jgn nyesal plak.. syiling dh nak abis dh nie’ hahahahah… korang rase???? Aku ase kelakar lepas tu aku jwb la ‘ye’ hahaha
Stat becinta aku byg die berubah la kan.. tp makin buruk prangai die.. bila die ajak aku dating, aku pakai cantik2 mekap tebal kasut tinggi 4 inci.. korang tau x die dtg jemput aku bawak moto buruk ngn helmet yg die pinjam dr kwn die stok nak g kebun… dh la tu tengah jln moto mati myk abis.. mintak tlg kwn die plak dtg bawak botol isi myk… hahahhaha
Bile kuar mkn die akan mkn sorang2… mane ade mase nak pelawa aku nie.. aku sabar je ngn prangai die… tp yg buat aku rapat ngn die lepas aku tgk cara die layan mak die… aku dh xnmpk dh miskin die tu…. lama2 aku makin syg…
Kwn2 aku pn pelik ngn aku.. main kutuk2 pakwe aku…. miskin kan??????? Dorang pakwe kaya.. jodoh kiteorg kuat smpai la kawen… mjlis kiteorg xde kenduri.. cume akad je.. lepas tu die dpt keje kerajaan.. then die buat partime mcm2 keje la… hidup kiteorg mmg susah pd awalnya… tp die xpernah behenti berusaha… kadang2 aku masak pn aku bg die je mkn.. aku buat2 kenyang.. nak kawal ekonomi… baju baru ke mekap ke mmg susah la.. nak byr sewa rumah lg…
Tp dgn izin Allah.. kehidupan kami makin baik lepas ade anak.. yela rezeki anak kan…atas usaha dia.. siang mlm keje.. kiteorg dh mmpu hidup mewah.. ade rumah sndri… mase anniversary die hadiahkan aku kereta mewah… mmpu g overseas… mmpu shopping mcm org2 lain…aku bersyukur sgt2…
(Gambar Hiasan)
So nasihat aku pd yg risau sgt hidup mskin lepas kawen tu tlg la percaya pd rezeki.. yg penting usaha dan doa.. sb duit xmenjamin kebahagian tp kalau kite bahagia n redha insyaallah rezeki akan dtg ngn mudah….
Silakan SHARE. Semoga Bermanfaat.
  1. Sumber dari BeritaKopak via alamfanadotcom

Tiada ulasan:

Catat Ulasan