ads1

Sabtu, 7 April 2018

BAYI INI MENANGIS TAK BERHENTI DI DALAM BAS SAMPAI SI IBU MERASA MALU! SIAPA SANGKA, TIBA-TIBA PEMANDU BAS MENGELUARKAN KATA-KATA YANG MEMBUATKAN SEMUA PENUMPANG KECUT PERUT!



Bayi Ini Menangis Tak Berhenti di Dalam Bas Sampai Si Ibu Merasa Malu! Siapa Sangka, Tiba-Tiba Pemandu Bas Mengeluarkan Kata-Kata Yang Membuatkan Semua penumpang Kecut Perut!
Kita semua pasti tahu bahwa membawa bayi keluar rumah pasti sangat melelahkan bagi ibunya!
Para ibu tidak hanya harus sering waspada dan memperhatiakan setiap gerakan bayinya, tapi juga ketika bayi menangis tiba-tiba pasti akan menyebabkan rasa sungkan kerana mengganggu kenyamanan orang lain. Jika, kamu sebagai ibu menghadapi situasi seperti ini, kamu akan berbuat seperti apa?
Baru-baru ini ada sebuah kejadian dari Yokohama, Jepun, seorang ibu membawa anaknya di dalam bas. Anak bayinya ini menangis dengan kencang dan tidak mau berhenti, si ibu hanya boleh membungkuk dan meminta maaf ke penumpang lain.
Tak disangka, mengetahui kejadian, ini pemandu bas ternyata…
Melihat ibu itu yang merasa sangat tidak enak kerana mengganggu penumpang lain, tiba-tiba pemandu mengambil mikrofonnya dan berkata: “Bu, tidak apa-apa jika anaknya terus menangis! Bayi yang menangis tandanya mungkin dia mengantuk, lapar atau haus. Ini ertinya bayi itu masih sihat!”
Ketika pemandu mengeluarkan kata-kata hangat tadi, seketika suasana tegang didalam bas menjadi lebih tenang. Dan kata-kata penuh kasih dari pemandu bas, juga telah membuat si ibu yang tadinya gugup perlahan lebih lega.
Seluruh kejadian menghangatkan ini berhasil direkam oleh salah satu penumpang bernama Daisuke Aoki dan diunggah di Facebook. Banyak netizen yang memuji aksi pemandu tersebut dan dianggap sebagai penyelamat!
Wah, aman ya rasanya! Boleh ada saling toleransi dan pengertian di dalam hal-hal kecil seperti ini saja rasanya pasti damai. Jangan lupa setelah baca di share ya!
Sumber: looker
.
Ketika Dia Menemui Jagung yang Rosak di mamah benda aneh ini di Ladangnya dan Hendak Membuangnya, Kawannya Telah Berteriak dan Memarahinya “Bodoh, kau tau tak ni jagung apa. Nape nak buang?”. Wau!
Baru-baru ni ada kejadian yang unik di pasar, dimana ada beberapa petani menjual jagung-jangung yang sudah berjamur (bersalut), namun anehnya telah mendapat banyak permintaan.
Ternyata aku baru tau, ternyata jagung-jagung yang ditumbuhi jamur ini boleh dimakan, bahkan bagi sebagian orang, jamur ini justru memiliki rasa yang enak. Tak hairan jika banyak orang yang berebut jagung langka ini.
Para petani merasa lebih suka jika jagung-jagung di kebun mereka diserang oleh jejamuran ini. Rupanya harganya boleh jadi lebih mahal!
Nama jamur ini adalah jamur Huitlacoche, jika jagung diserang oleh jamur ini, akan tumbuh benda seperti tumor ditubuh jagung. Jagung seperti ini sering juga disebut sebagai jagung Huitlacoche.
Menurut cerita dari mereka yang pakar, jagung ini malah sangat bergizi dan boleh dijadikan sebagai ubat. Dari hasil uji kandungan diketahui di dalam jamur huitlacoche terdapat karbohidrat, vitamin C, kalsium, dan fosfor. Bila dicium, aromanya pun mirip seperti vanila. Jadi cukup wangi sebenarnya.
Kerana rupa bentuknya yang aneh, dan terkadang dalam satu hektar hanya ada beberapa kilogram jagung jenis ini, jadi bukan sahaja sangat diminati, tapi harganya juga sangat tinggi dan sering kehabisan.
Namun ada juga yang mengatakan bahwa jagung huitlacoche beracun. Sebenarnya tidak salah juga, kerana ada kandungan-kandungan lain yang bercampur dalam jagung ini, sehingga jika tidak dimasak dalam suhu yang tinggi atau kurang matang, maka akan ada kemungkinan beracun.
Setiap daerah memiliki cara yang berbeza dalam mengolah jagung huitlacoche ini menjadi masakan yang enak, bagaimana dengan daerah mu? Jangan lupa komen dibawah ya!
sumber: pixpo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan