ads1

Khamis, 26 April 2018

Nyaris LEMAS. Kanak² Ini TERPERANGKAP Dalam Kolam Renang Selama 9 Minit. PUNCANYA…

Rakaman video kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan beberapa individu cuba menyelamatkan seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun terperangkap dalam kolam lebih dari sembilan minit selepas kakinya tersangkut di saluran paip sedutan, lapor Daily Mail.


Bagaimanapun kanak-kanak itu berjaya diselamatkan ekoran tindakan pantas salah seorang lelaki yang melakukan penafasan dari mulut ke mulut di dalam air sehingga pasukan penyelamat tiba di lokasi kejadian.


Rakaman awal video CCTV menunjukkan dua kanak-kanak lelaki itu bermain di kolam Avista Resort di North Myrtle Beach, South Carolina, pada 19 Mac lalu.

Mangsa dilihat menyelam beberapa kali untuk meneroka saluran paip tersebut sebelum kakinya terperangkap. Rakannya cuba berusaha membantu mangsa, namun gagal berbuat demikian lalu meminta bantuan orang dewasa.

Beberapa orang dewasa dilihat masuk ke kolam itu dan cuba menarik mangsa keluar, sementara salah seorang melakukan pernafasan mulut ke mulut pada mangsa.






Pihak Polis North Myrtle Beach menerima panggilan kecemasan dan tiba di tempat kejadian pada jam 9.30 malam, terus membantu mengeluarkan mangsa.

Sejurus mangsa berjaya dikeluarkan, mangsa terus diberi bantuan pernafasan sebelum dikejarkan ke hospital oleh pasukan perubatan.

Menurut polis, mangsa selamat namun tidak mendedahkan keadaannya yang terkini.

Sumber:myislam.info

Tiada ulasan:

Catat Ulasan