ads1

Khamis, 12 April 2018

Sangat menyentuh perasaan! Penerima jantung ayah pengantin perempuan sudi berjalan bersamanya di lorong semasa hari perkahwinannya

Sangat menyentuh perasaan! Penerima jantung ayah pengantin perempuan sudi berjalan bersamanya di lorong semasa hari perkahwinannya
Hampir 10 tahun yang lalu, Jeni Stepien kehilangan ayahnya, Michael Stepien semasa rompakan. Keluarganya memutuskan untuk mendermakan jantungnya dan memulakan proses untuk mendapatkan senarai derma organ.
Organ-organnya disumbangkan melalui kumpulan yang dikenali sebagai Pusat Pemulihan Organ dan Pendidikan. Melalui organisasi, keluarga penderma boleh berkomunikasi sebaik sahaja pemindahan itu selesai. Nama penerima jantung ayahnya ialah Arthur Thomas.
Encik Thomas berkata, “Untuk nama anda berada di atas senarai pemindahan, anda perlu benar-benar sakit. Sebaik sahaja saya menjalani pemindahan saya, saya sudah tentu membuat keputusan untuk menulis ucapan terima kasih kepada keluarga berkenaan. “
Selepas itu, hubungan menjadi semakin rapat apabila setiap bulan mereka berhubung melalui telefon, surat dan e-mel. Walaupun mereka tidak pernah bertemu secara peribadi, itu berubah apabila Jeni bertunang pada bulan Oktober.
“Apa yang bermain di fikiran saya pada minggu berikutnya adalah, ‘Siapa yang akan berjalan bersama saya di lorong? Saya berfikir, ‘Oh, ia akan menjadi luar biasa untuk mempunyai jasad fizikal ayah saya di sana.’ “Kata Cik Stepien.
Dari sana, Cik Stepien menghantar surat, meminta Encik Thomas berada di sana untuk hari istimewanya dan berjalan bersamanya di lorong. Selepas berunding dengan anak perempuannya yang berusia 30 tahun, Jackie, untuk meminta kebenaran, jawapannya adalah ya.
Mengenai anak perempuannya, Encik Thomas berkata, “Dia berkata, ‘Saya fikir ia adalah idea yang bagus.’ “
Encik Thomas dan Cik Stepien bertemu Khamis lepas, sehari sebelum hari pernikahan. Encik Thomas mencadangkan menggenggam pergelangan tangannya, di mana dia dapat merasakan nadinya dengan jelas.
“Saya fikir ia akan menjadi cara terbaik baginya untuk merasa dekat dengan ayahnya. Itulah jantung bapanya. ” Encik Thomas berkata.
Mereka bercadang untuk terus berhubung di masa depan.
“Saya berasa gembira untuk membawa jantung ayahnya (dari New Jersey) ke Pittsburgh. Sekiranya keadaan memaksa, saya sanggup berjalan. ” Kata Encik Thomas.
Kredit:Era Baru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan